10 Aralık 2011 Cumartesi

2haftalik yansıtma

Öncelikle sadece telefonumdan İnternet'e baglanabildigim için yazım biraz düzyazi seklinde olacak...
Gecen hafta dersten aklımda kalan cümleleri bir kenara not etmiştim onları olduğu gibi paylaşıyorum:
Cevre koşulları genetik sınırları çizer.her bireyin tüm yetenek alanlarında son noktaya gelmesini istiyoruz . Haber verici önce ya da sonra verilebilir. Benzer uyarıcılara aynı tepki verilir. Koşullama bir şeyi sevdirmek veya olumsuz imajı gidermek için kullanılır.cezanin istenmeyen davranışı engellemede hiçbir etkisi yok.ogrenilmis çaresizlik :beni şimdiden sınıfta bırakın gibi. Pire ve balik deneyi.ard arda bir sürü basarı yakalarsa üstesinden gelir.

Bu hafta artık davranışı kuramlarda epey bir yol kat ettik. Davranışı kuramların sevdiğim tarafı bir olayı parçalara ayırarak ve sebep-sonuc iliskisine bakarak yaklaşımda bulunmaları...böylece daha tekrarlanabilir ve gözlenebilir oluyorlar ki bu da bir nevi bilimselliklerini gösteriyor diğer yandan daha önce Dr.sigmund Freud'un kuramının da mantıklı gelen noktaları olmuştu o acıdan bakınca da davranışı kuramların isi bir bakıma daha basite aldıklarıni idusunuyorum...bu insanı inceleme acısından iyi bir seyken bilinc Disi ve bilinçaltını gözardi etmesine yol acmış
Sonuc olarak insanı ve öğrenmesini anlamak yolunda bir çok sağlam kuram kurulmuş ki bunların hepsinin bugün ki gelişmemize önemli katkıları olduğunu düşünüyorum ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder